Silniki

Silniki wysokoprężne inaczej mówiąc silniki diesla są silnikami ekonomicznymi, które mało spalają oleju napędowego. Napędzane są ropą naftową nie zwykłą benzyną jak w przypadku silników iskrowych. Silnik wysokoprężny chodź bardzo podobny do silnika iskrowego różni się spalaniem gdyż maja w różnych miejscach moment obrotowy. Silnik diesla na początku jest słaby iż jego moment obrotowy jest przesunięty na wyższe biegi co oznacza, iż do tego momentu silnik powoli podnosi moc.

Przeciwnie do silnika o zapłonie samoczynnym, silnik o zapłonie iskrowym jest z początku bardzo mocny, ponieważ jego moment obrotowy jest z początku, co daję taką moc. Spalanie tych silników też jest kontrowersyjne, dzięki wysoko położonemu momentowi obrotowemu silnik o zapłonie samoczynnym czyli silnik wysokoprężny najłatwiej mówiąc diesel pali mniej od iskrowego czyli napędzanego benzyną. Dlatego tak się dzieje bo silnik iskrowy ma nisko moment obrotowy i przy ruszaniu zużywa więcej paliwa, ale jest mocniejszy, zaś silnik o zapłonie samoczynnym ma moment obrotowy wysoko i zużycie przy ruszanie jest niewielkie, a jak wiadomo częściej się samochodem rusza ponieważ na naszych polskich drogach jest mnóstwo dziur na drogach i z tym wiążącym się korków.

Ogólnie rzecz biorąc najbardziej opłacalnym i uniwersalnym silnikiem jest silnik o zapłonie samoczynnym dlatego bo spalanie jest niewielkie, koszty zakupu oleju napędowego jest znacznie tańsze to znaczy ropa naftowa jest droższa o parę groszy lecz spalanie jest znacznie mniejsze. Znów silnik benzynowy jest tańszy w zakupie, znacznie ciszej chodzi i paliwo jest ciut tańsze. Jeżeli chodzi o awaryjność podzespołów w silniku to można powiedzieć, że jest po równo ale trzeba pamiętać, że części do silnika wysokoprężnego są znacznie droższe niż do silnika o zapłonie iskrowym. Podsumowując te silniki, jeżeli chodzi o koszty otrzymania to można powiedzieć lekko przewyższa silnik o zapłonie samoczynnym, tylko i wyłącznie przez spalanie, lecz gdy ktoś lubi zrywne i mocne auto bezkonkurencyjnie wygrywa silnik o zapłonie iskrowym.

Tagi dodane do tej notatki na blogu o BMW: , ,